onsdag 12 oktober 2011

Alltid mer att lära!

Det är otroligt roligt och inspirerande att gå kursen! Det gäller bara att kunna begränsa sig. Intrycken är många och det är MYCKET man vill testa och göra. Vissa saker går bra, man lyckas och känner sig väldigt nöjd. Andra saker är svårare, man stöter på problem och humöret är inte riktigt på topp.

Idag tog jag en paus i mitt arbete och gick  ut med sonen. Han somnade rätt snabbt i sin vagn och jag fick chansen att njuta av det otroligt vackra höstvädret. Vid kanten av vägen såg jag en liten planta mellan två stor träd. Den hade många år innan den kunde nå upp till de andra trädens höjd, men den var på väg upp! Lite som plantan känner jag mig när jag går den här kursen.  När kursen började så stack jag nog knappt upp ur jorden, men redan nu känner jag att jag har vuxit en bit. Det dröjer innan jag når full höjd, men jag är på gång! Fast förresten, jag hoppas att jag aldrig når full höjd utan att jag alltid känner att jag kan växa mer! 

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Tror du tänker rätt med att det är helt OK att ta ett steg i taget. Man måste ju också få möjlighet att verkligen prova verktyg och metoder innan man kastar sig över nästa område.

    SvaraRadera
  2. Det var en vacker liknelse. Att jag skulle kunna bli fullvuxen inom IKT-området ser jag som en omöjlighet. Lars har rätt i att det blir en enda gröt av alla program om man fladdrar runt för mycket.

    SvaraRadera
  3. Härligt att du hade möjlighet att stanna upp lite mitt i vardagen och inse dina framsteg.

    Det är svårt att vilja testa alla dessa roliga saker vi får lära oss och samtidigt vara realist. Jag kommer fokusera på några saker till att börja med. Det finns dock en risk att jag kommer glömma bort många av dessa program när jag lägger dem åt sidan. Förhoppningsvis kan kursbloggen fungera som ett kom ihåg.

    /Malin

    SvaraRadera