onsdag 28 september 2011

Pixlr och Voki

Nu har jag suttit och arbetat i bildredigeringsprogrammet Pixlr i flera timmar och jag kan inte säga att vi är vänner... Jag tycker att det är svårt att fatta hur det fungerar. Men jag får väl ge det en ny chans en annan dag, för nu ger jag upp.


Desto roligare var det att få små figuerar att prata på http://www.voki.com/. Det här är något som jag måste testa med mina elever!



Under dagen har jag även skapat en klassblogg som jag tänker använda för att visa föräldrar och andra intresserade vad vi gör i svenska och so i klassen. Med tips från bloggen "Eken utvecklas?! lärde jag mig att  "bädda in" en youtube-klipp i ett av inläggen, det tackar jag för! (Jag fick inte in "den talande renen" i min blogg från början utan fick bara klista in länken, men efter att ha"bäddat in" youtube klippet så använda jag samma princip och då gick det!) 
Jag har inte gjort bloggen offentlig än, men snart ska den presenteras för elever och föräldrar.


Ja, det var dagens arbete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar