onsdag 30 maj 2012

Tack!!

Vilken resa jag har gjort under det här läsåret! Jag har tror aldrig jag har gått en kurs som gett mig så mycket. Det är häftigt att lära sig nya saker och känna att man växer. Det har jag verkligen gjort under det här läsåret.
På redovisningen idag sa jag att min "IKT väska" var rätt tom när jag började kursen, pinsamt tom... Den innehöll lite ordbehandling och "googlande" tillsammans med eleverna. Nu känner jag att den har fyllts på rätt mycket.

Först var jag alldeles uppfylld av alla nya program jag lärde mig, superroligt var det! Jag kände att undervisningen blev roligare och mer lustfylld med hjälp av dem. Som tur var stannade det inte där. Det som är ännu mer fantastiskt är att jag har fått verktyg som levandegör och synliggör undervisningen och lärandet.Jag har lärt mig nya och enklare sätt att dokumentera. Jag tycker att arbetet med IKT har gjort att jag har fått en bättre struktur både på undervisnigen och på dokumentationen. Och utan den här kursen vet jag inte om jag hade lyckats hjälpa mina elever att nå alla målen i Lgr 11.

Den lilla plantan Johanna som har vuxit under kursen, härligt
Men jag har massor kvar och att lära, och det ser jag framemot!
Å ni kära kursare och lärare har en stor del i detta lärande. Lasse och Måns ni har förmågan att ge kritik så att man utveckas, växer och känner sig duktig! Det hoppas jag att jag har lärt mig lite av så att jag kan ge det vidare til mina elever.
Ni kursare har inspirerat med era arbeten, delat med er av tips och peppat med kommentarer på bloggen.
Ett stort TACK!!





1 kommentar:

  1. Håller
    helt med dig Johanna! Vilken lycka för oss att vi valde att gå den här kursen. Det känns som om det blir en ny tideräkning före och efter IKT.

    Återigen vill jag säga att jag är så imponerad av dig att du lyckats med att slutföra kursen trots att du har en sötnos inärheten av dig och även en till!!!
    Ha det nu så gott och njut av sommaren med dina barn.

    SvaraRadera