onsdag 9 maj 2012

Slutuppgift

Efter senaste kurstillfället, och Måns sågning av min första idé, så börjar äntligen mitt slutprojekt ta form. Det känns bra! Mycket tankeverksamhet har gått åt. Sånt kan man ju hålla på med även om om man inte sitter vid en dator, tex gungandes i en lekpark eller när man ammar en liten hungrig en. Men nu har även timmarna vid datorn ökat. Det är ju så otroligt roligt!! Både jag och maken var nöjda i fredagskväll. Han fick titta på hockey och jag fick sitta framför datorn!
Jag tycker att detta med layout är svårt. Hur ska man göra för att hemsidan ska bli så tilltalande som möjligt och lättöverskådlig??? Det är nog framför allt dit den mesta tankverksamheten har gått åt. Innehållet har jag rätt klart för mig. Jag har testat olika varianter på layout men blir aldrig riktigt nöjd. Men som jag brukar säga till Cissi, det är ju inte bara slutprodukten som räknas, utan att man också lärt sig något på vägen. Å det har jag gjort!
Resursen jag bygger är tänkt som en inspiration till mina kollegor att använda bloggen i undervisnigen. Jag försöker visa på vinster och ge exempel på olika typer av bloggar. Nu ska jag arbeta vidare på den!

1 kommentar:

  1. Härligt att se din din resurs utvecklas och att höra att du är på gång!
    Vilket snyggt typsnitt du hittat!
    Visst är det svårt när allt ska va enkelt o lättöverskådligt?
    Man kan ju bli tokig för mindre!
    Tänk i bilder som våra kära lärare säger, lite text och tydliga bilder, var det inte så?

    Kram Cissi

    SvaraRadera